Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 27.04.2024, 01:00

Сайт вчителя початкових класів Югової Наталі Іванівни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог документів

Головна » Статті » Навчальна робота » Образотворче мистецтво

Урок з образотворчого мистецтва

Тема: Композиційний центр. Створення аплікації «Сонце – господар неба».

Мета:

• ознайомити учнів з поняттям «композиційний центр», правилами виділення головного в композиції (розмір, колір);

•  розвивати фантазію та уяву;

•  формувати вміння визначати головне в композиції;

•  виховувати естетичне почуття, смак, охайність під час роботи. 

Оснащення:

• Матеріали та інструменти: кольоровий папір, ножиці, клей, клейонки, пензлики, шаблони «сонечка», картон.

• Зоровий ряд: малюнки сонця, де воно є центром композиції; презентація до вірша «Сонце» Н.Красоткіної; презентація композицій Івана Айвазовського та Едвара Грига.

• Літературний ряд: загадки, вірші та легенди про сонце.

Технічне забезпечення: ноутбук, проектор,екран, магнітофон.

Тип уроку: комбінований урок.

 

Хід уроку

 

1. Організаційний момент

Привітання.

Я всміхаюсь сонечку.

Учні (хором):  Здраствуй золоте!

Я всміхаюсь квіточці!

Учні (хором):  Хай вона росте!

Я всміхаюсь дощику!

Учні (хором): Лийся, мов з відра.

Друзям усміхаюся

Учні (хором):  Зичу їм добра

Перевірка готовності учнів до уроку

2. Актуалізація опорних знань

• Що ми вивчали на попередньому уроці? (Таємниці композиції)

• Які таємниці композиції ви тепер знаєте? (Грамотне розміщення зображення на аркуші паперу; співвідношення зображень на малюнку за розмірами)

• Як створити врівноважену композицію? (Усі зображення на картині мають бути різними за розмірами; повинен бути центр композиції; співвідношення частин та елементів повинні відповідати творчому задуму, змісту, характеру і призначенню)

3. Мотивація навчальної діяльності

Учитель: Для того щоб зрозуміти, що ми зображатимемо сьогодні, відгадайте загадки (Робота в групах. Повторення правил роботи в групах). Командир кожної групи вивішує картинку-відгатку на дошці.

За горами, за лісами золотий кружок встає. (Сонце)

Удень сяє,вночі зникає. (Сонце)   

Його не сіють, а воно щодня сходить. (Сонце)        

Хто поруч йде, а сліду не лишає? (Сонце)

Голуба хустина, жовтий клубок; по хустині качається, людям усміхається. (Сонце).

(Презентація до вірша «Сонце» Н.Красоткіної - завантажити: /perezentacija_do_virsha_sonechko.pptx)

 Учень: Ось сонечко з'явилося над світом,

І стало видно, тепло — скрізь краса!

Все заквітчалось зеленню та цвітом,

На травах срібно виграє роса.

З'явилось сонечко і все живе радіє

І ніжиться в приємному теплі.

А Сонце промінці гарячі сіє

І стало весело і радісно Землі.

Земля співає і радіють люди,

Рослини, звірі і пташки малі.

Як Сонце є, тепло і світло буде.

Життя цвістиме на усій Землі.

Учитель: Які почуття викликала у вас ця презентація? (Відповіді дітей)

4. Викладання нового навчального матеріалу

Учитель: Мабуть ви вже зрозуміли, що сьогодні мова піде про сонце. Саме сонце так цікавить звичайних людей, художників та майстрів декоративно-прикладного мистецтва. Тому надамо слово нашим історикам.

Учень-історик: Сонце у сиву давнину мало багато імен — Солунь, Сурож, Ярунь, Ярбог, Купайло, Хоре, його вважали святим. Сонце — головне джерело світла й тепла, від нього залежить усе в природі, а отже, й сама людина.

Учень-історик: Давні люди вважали сонце символом знання, справедливості, милосердя, переможцем неправди й усілякого зла.

Учень-етнограф: В українських селах мами навчали дітей, виряджаючи їх із худобою на луки: «Не кривися з праведного сонечка, не кидай на сонце грудками, бо Бог хліба не дасть».

Учень-етнограф: Чи не найдавнішим є уявлення про сонце, яке живе у морі. Схоже на яєчний жовток, оточене водою, воно прокидається, рухається небом, а на ніч знову ховається на морському дні.

Учитель:  Уявлення це зберегла казка «Красносвіт».

Вона оповідає про прекрасного парубка, який ховається у яєчку й без тієї «шкаралупки» до часу не може жити. Звуть того парубка Красносвітом. Одружившись із царівною, Красносвіт невдовзі безслідно зникає, адже та розбиває його сховок. Царівна довго шукає судженого, дорога її — на той світ, до Поганого Царя — володаря темряви.

Визволяє царівна Красносвіта за допомогою чарівних речей, що уособлюють сонце: золотого яблучка (форма, колір), золотої качки (саме качки перевозять сонце підземними ріками), золотого кужеля (золоте прядиво — символ сонячного проміння).

І сам Красносвіт «як устав, так зробилося ясно-ясно на увесь двір». 

Учитель:  Уявіть, що ми сьогодні видатні художники. Пропоную за власним задумом створити аплікацію сонця — яскравого, теплого, усміхненого.

-         Як художники зазвичай зображують головних героїв своїх робіт? (Відповіді дітей)

-         Правильно, їх виділяють за допомогою розміру та кольору. У справжніх художників є таке поняття — композиція. Ви вже чули це слово на попередньому уроці.

-         Пригадаймо, що означає слово композиція. (Відповіді дітей)

Учень-художник: Композиція — це побудова художнього твору, співвідношення окремих частин і елементів, що відповідають творчим задумам, змісту, характеру і призначенню. Говорячи про свої роботи, художники називають їх композиціями.

Учитель: Ви ще багато разів чутимете це слово, адже існують ще музичні й літературні композиції. Пропоную до вашої уваги композиції Івана Айвазовського та Едвара Грига.

(Презентація композицій – слайди з музичним супроводом - завантажити: /perezentacija_ajvazovskij_ta_grig.pptx)

-         Що об’єднує ці композиції? (Море, сонячне проміння та чарівні звуки музики).

-         Що привернуло вашу увагу в композиціях Івана Айвазовського? (Відповіді дітей)

Учитель: Отже, також увагу до головних героїв у роботах образотворчого мистецтва привертають завдяки місцю розташування цих героїв щодо всієї композиції зображення.

Фізкультхвилинка

(«Веселе сонечко» - завантажити: http://www.youtube.com/watch?v=Sj-gr2HLxjE )

5. Інструктаж

Учитель: Сьогодні ви створюватимете композицію під назвою «Сонце — господар неба».

Що буде центром вашої композиції? Правильно, сонце. Тому воно має бути великим за розміром.

Якого кольору сонце? (Відповіді дітей)

Так, воно може бути жовтим, помаранчевим та навіть червоним. Пропоную об’єднатися у групи за кольором.  Перед початком роботи пригадайте правила користування ножицями та клеєм.

1.     Правила техніки безпеки  під час користування ножицями:

  •  Класти ножиці так, щоб вони не виступали за край.
  •  Не залишати ножиці в розкритому вигляді, не тримати кінцями вгору.
  •  Передавати ножиці кільцями вперед.

2.     Як потрібно тримати ножиці, папір під час вирізування?

  •  Щоб лінія розрізу була рівною, чіткою, ножицями ріжуть не поспішаючи, повільно повертаючи папір.
  •  Коли потрібно різати по кривій лінії, ножиці розкривають і ріжуть тією частиною, що ближче до шарніра.

3.     Технологія виготовлення аплікації:

  •  Обвести шаблон (коло).

  •  Скласти кольоровий папір гармошкою.

  •  Простим олівцем нанести контури промінчика.
  •  Вирізати (коло і промінчики).

  •  Скласти композицію (сонечко з промінчиками).
  •  Приклеїти композицію до основи.

 

6. Самостійна практична діяльність учнів

Створення композиції «Сонце — господар неба» з урахуванням

правил виділення головного в композиції (розмір, колір) в техніці аплікації

 

7. Актуалізація набутих знань

♦ Що таке композиція?

♦ Яке зображення сьогодні стало центром вашої композиції?

♦ Чи запам'ятали ви, як в давнину називали сонце?

 

8. Підбиття підсумків уроку

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку, перегляд дитячих робіт, демонстрування кращих).

-       Які почуття у вас викликають розглядання ваших щойно виготовлених аплікацій?

2. Гра «Незакінчене речення».

- Я сьогодні на уроці …

3. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести папір для малювання, кольорові олівці; поспостерігати за деревами під час сильного вітру.

4. Проголошення уроку завершеним.

5. Пісня «Сонячний промінчик».

Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: Сула (19.02.2014)
Переглядів: 3338 | Коментарі: 8 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz