Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 26.04.2024, 10:26

Сайт вчителя початкових класів Югової Наталі Іванівни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог документів

Головна » Статті » Навчальна робота » Математика

Урок для 1 класу з предмету "Математика"

Тема: Число 9. Цифра 9. Склад числа 9.

Мета: формувати уявлення про число 9 з опорою на числовий промінь, вчити склад числа 9, його графічну модель та цифру; розвивати розумові операції, мовлення, творчі здібності; формувати обчислювальні навички в межах 9; виховувати охайність, старанність та працелюбство.

Обладнання: графічна модель від 1 до 9, числовий промінь, дід Мороз, завдання для груп, ялинки, еталони, девіз, склад числа 9, таблиця «Число 9», зразок до завдання №2, стор.33, кольорові олівці, картки.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

 

І Самовизначення до діяльності.

Діти читають вірш:

Пролунав дзвінок, починається урок.

Сяду рівно не зігнуся, до роботи я беруся.

 

ІІ Мотивація до навчальної діяльності.

На дошці відкритий девіз уроку:

 Вперед - до вершини знань!

Як ви це розумієте? (Спочатку повторимо те, що знаємо, потім буде завдання з чимось новим. Ми спробуємо його виконати, але не зуміємо. Ми подумаємо, чому не вийшло, поставимо мету та побудуємо свій спосіб).

Нам буде допомагати дід Мороз.

Що він нам приніс? (Числовий промінь)

Хто здогадався, чому буде присвячений урок? (Вивченню нового числа).

Всі готові? – До роботи!

З чого почнемо? (З повторення).

 

ІІІ Актуалізація знань і фіксація індивідуального утруднення в пробній дії.

Дід Мороз привів нас у казковий зимовий ліс, де багато чудес. Він пропонує виконати нам завдання за допомогою числового відрізка.

Завдання №1

Знайти різницю чисел 6 і 3. Відповідь позначте на числовому промені.

Завдання №2

Знайти суму чисел 5 і 1. Відповідь позначте на числовому промені.

Що цікавого ви помітили в запису чисел? (Кожне число більше за попереднє на 3)

Запишіть числа, відновіть числовий ряд.

Яке число найбільше? (8)

Назвіть сусідів цього числа.

У вигляді суми яких чисел можна записати число 8? (1 і 7, 7 і 1, 2 і 6, 6 і 2, 5 і 3, 3 і 5, 4 і 4).

Яку властивість ми пригадали в цьому завданні? (переставну властивість).

Кожній дитині вчитель роздає картки з завданням. Аналогічне завдання відкриває на дошці.

З’єднайте мішечки з ялинками,  число та числовий промінь і запишіть графічну модель. (1 учень з коментуванням виконуванням виконує завдання на дошці, інші учні – на індивідуальних картках). (Відповіді учнів: Порахуємо кількість ялинок в 1 мішечку, їх – 4. З’єднаємо мішечок з числом 4 на числовому промені, намалюємо у «віконці» 4 точки графічної моделі).

Що ми повторили? (Графічну модель чисел, позначення їх числами, знаходження чисел на моделі числового променя, склад числа 8).

Чому я вибрала таке завдання? (Це знадобиться нам для відкриття нового знання).

Що буде далі? (Завдання в якому буде щось нове).

Чому ви його отримуєте? (Щоб ми узнали те, що ще не знаємо).

Це вам цікаво? (Так).

Порахуйте кількість ялинок в цьому мішечку. Скільки їх? (9).

З’єднайте цей мішечок з числом на числовому відрізку і намалюйте графічну модель.

Що нового в цьому завданні? (Ми не знаємо графічної моделі числа 9, не вміємо позначати кількість цифрою, не вистачає числового відрізка).

Сформуйте мету уроку. (Скласти графічну модель числа 9, навчитися позначати кількість цифрою, отримати на числовому відрізку число 9).

Спробуйте виконати це завдання. (Учитель організовує фіксацію всіх варіантів і стимулює дітей визначити свою позицію).

Що ви не змогли зробити? (Ми не змогли довести свою думку).

 

ІV Виявлення місця і причини утруднення.

Яке завдання ви виконували? (Ми повинні були з’єднати число з цифрою на числовому відрізку і намалювати графічну модель).

Чи виконували ви подібне завдання? (Так)

Чому виникло утруднення? (Ми не домовились, як позначати число 9 графічно і як писати цифру 9).

Яку мету ми поставимо перед собою на уроці? (Домовитись, як позначати число 9 графічно і цифрою. «Відкрити» склад числа 9).

Сформуйте тему уроку: «Число 9. Цифра 9. Склад числа 9».

Пригадайте, як ми вивчали числа? Як будемо вивчати цифру 9? (Спочатку визначимо місце числа 9 на числовому промені, домовимось в запису чисел за допомогою точок, потім навчимось писати цифру 9, а потім «відкриємо» склад числа 9).

Що нам допоможе? (Наші міркування, підручник).

Фізхвилинка:

Станьте рівно, поверніться

І до сонечка зверніться,

А тепер хай всі малята

Пострибають, мов зайчата.

Руки вгору підніміть,

Вдих і видих всі зробіть.

 

V Реалізація побудованого проекту.

Групова робота. Повторити правила роботи в групі.

Завдання для груп:

1.     Визначити місце числа на числовому відрізку.

2.     Дати характеристику числу 9. («сусіди», попереднє  та  наступне числа, між яких чисел знаходиться).

3.     Побудувати графічну модель числа 9.

4.     Записати число 9 цифрою.

5.     Записати склад числа 9.

(На роботу відвести 5 хвилин).

 

Презентація роботи груп.

1.     Що треба зробити, щоб визначити місце числа 9 на числовому промені? (Треба подовжити числовий промінь на один відрізок).

2.     Розкажіть, що ви знаєте про число 9. (Діти називають «сусідів» числа 9, тощо).

3.     Як отримати графічну модель числа 9? (Взяти графічну модель числа 8 і додати 1 точку).

4.     Який наступний крок? (Навчитися писати цифру 9). Подивіться які варіанти ви отримали у написанні цифри 9 та порівняйте їх з підручником стор. 34. (Учитель вивішує на дошці зображення цифри 9). Розкажіть, як писати цю цифру? (Учні розказують, вчитель показує послідовність кроків написання цифри 9 на дошці).

5.     Робота над складом числа 9.

Який крок ми ще повинні зробити? (З’ясувати склад числа 9).

(Учитель перевіряє роботи разом з дітьми і фіксує це на дошці).

Який висновок можна зробити? (Ми правильно все «відкрили»).

Що тепер ми можемо робити? (Закріпити знання про число 9).

 

VІ Первинне закріплення з промовлянням у зовнішньому мовленні.

Що ви узнали сьогодні про число 9? (Що воно стоїть на дев’ятому місці на числовому промені, між вісімкою і десяткою, позначається цифрою 9, має свій числовий склад).

Пальчикова гімнастика.

Відкрийте стор. 34 підручника. Хто хоче розказати, як пишеться цифра 9? (Один учень промовляє, а інші пишуть цифру 9 в повітрі).

Потім з кожної групи виходять діти до дошки і пишуть цю цифру на дошці з коментуванням. Інші пишуть у прописах.

Підкресліть найкращу за красою цифру.

Пропоную вам попрацювати в парах. Давайте пригадаємо основні правила роботи в парах. (Кожен має право висловитися, інший повинен його вислухати. Пара повинна працювати так, щоб не заважати роботі інших пар.)

Кожній дитині дається картка, в яку вони вписують склад числа 9.

(Завдання мають різний рівень складності).

 

VІІ Самоконтроль з самоперевіркою по еталону.

Взаємоперевірка робіт та порівняння їх з еталоном. (По парах)

Хто з вас допустив помилку? В чому ваша помилка? Виправте її.

Як переконатися в тому, що ви зрозуміли свою помилку і не будете більше її повторювати? (Треба виконати самостійну роботу).

Відкрийте підручники та виконайте Завдання №2 стор. 33. (Кожна група виконує свій стовпчик рівностей. Потім перевіряє за зразком).

8 + 1 = 9              7 + 2 = 9              6 + 3 = 9              5 + 4 = 9

1 + 8 = 9              2 + 7 = 9              3 + 6 = 9              4 + 5 = 9

9 – 8 = 1              9 – 7 = 2              9 – 6 = 3              9 – 5 = 4

9 – 1 = 8              9 – 2 =7               9 – 3 =6               9 – 4 =5

VІІІ Включення в систему знань і повторення.

1.     Гра «Математичний калейдоскоп».

 

а) Добрати до карток вирази:

6+3, 4+5, 2+7, 8+1.

 

б)  Математика у віршах:

- Господарка білочка

Запасла на зиму

Різних ягід та грибів

Велику корзину:

Шість суничок, три

Горішки з гілочки.

Полічіть тепер малята,

Всі запаси білочки.

 

- Під дубочком п’ять грибочків,

Під сосною їх чотири.

Скільки разом? Полічили?

 

ІХ Рефлексія навчальної діяльності.

Яку мету ми ставили перед собою на даному уроці?  (Вивчити число 9).

Чи вдалося вам досягти мети? (Так).

Оцініть свою роботу. Розфарбуйте зірочки на ялинках. Якщо у вас все вийшло – червона зірочка, якщо є сумніви – жовта, а якщо ще вам потрібна допомога – синя. (Ялинки вивішуються на дошці).


Категорія: Математика | Додав: Сула (14.01.2014)
Переглядів: 3497 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz