Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 16.10.2021, 19:37

Сайт вчителя початкових класів Югової Наталі Іванівни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог документів

Головна » Статті » Навчальна робота » Екскурсії

Краєзнавча екскурсія

Мета:

освітня — ознайомити учнів із рослинним та тваринним світом рідного краю;

виховна — сприяти вихованню любові до природи, формувати навички

правильної поведінки на природі; виховувати переконання вести

здоровий спосіб життя, створити позитивні емоції, що є одним із

засобів психологічного захисту молодшого школяра.

 

Хід екскурсії

Напередодні екскурсії вчитель нагадує дітям про необхідність одягнути одяг відповідно до погодних умов, взуття, призначене для ходьби. Оговорюється місце проведення екскурсії, нагадуються правила поведінки.

 

Правила поведінки на природі

1.                 Кожна травинка, кожен зелений листок виділяють у повітря кисень, без якого не можливе життя на Землі. Не топчи траву, не ламай гілки дерев і кущів. Не дозволяй робити це іншим.

2.    Щоб згубити молоде дерево, потрібні хвилини, а вирости­ти — роки. Не ламай дерев, не пошкоджуй їхню кору.

3.    Не рви квітів. Нехай краса залишається в природі. Окрім того, квітковий нектар — це сніданок для комах. Пам'ятай, що букети можна утворювати лише з тих квітів, що вирощує людина.

4.    Лікарські рослини збирай тільки ті, яких у вашій місцевості багато. Частину рослин обов'язково залишай у природі.

5.    У лісі намагайся ходити стежинками, щоб не витоптувати траву і ґрунт. Від витоптування гинуть багато рослин.

6.    Не лови метеликів, джмелів, інших комах. Вони запилюють квіти і є їжею для птахів.

7.    Не зривай павутиння, не знищуй павуків. Вони самі знищують багато шкідливих комах.

8.       Не руйнуй мурашників. Мурахи — санітари лісу.

9.       Не лови і не принось додому здорових птахів та маленьких звірят. У природі про них потурбуються дорослі тварини.

10.  Не підходь близько до пташиних гнізд. За твоїми слідами їх можуть відшукати і порушити хижаки. Не чіпай гнізда та яєчка руками, інакше птахи можуть назавжди залишити їх, і пташенята ніколи не з'являться на світ.

11.  Не галасуй, не вмикай гучну музику. Шумом ти мо­жеш налякати степових мешканців. Поводься тихо — і ти побачиш багато цікавого.

12.  Не залишай сміття. Об консервну банку може порани­тися якась тваринка і загинути. Скло, нагріваючись, може призвести до пожежі.

13.  Залишки їжі настроми на гілочку чи поклади на пеньок — ними поласують лісові мешканці.

14.  Не випалюй суху траву. Разом із нею згорають паростки молодих рослин, гинуть їхні підземні частини. Полум'я ни­щить багатьох комах, гнізда джмелів, мишей, птахів. По­жежа може перекинутися на ліс, на людські будівлі.

15.  Пам'ятай: «Людину називають володарем природи, але мудрість, з якою ми володарюємо, від природи не дається. Цього треба вчитися». (М.І. Лобачевський)


Мудра природа оберігає, захищає та втішає нас в будь-яку пору року.

Молитва

 

До Тебе звертаємось, Боже!                                       Барвисте, ошатне вбрання,

Хай воля твоя допоможе                                            Не йти по землі навмання,

Нам мудрими і мужніми стати,                                  А бачити кожну стеблину,

Землиці твій дар зберігати!                                        У серці нести Україну.

Тихо осінь ходить містом,

Все навколо аж горить,

Ясен листя осипає,

Дуб нахмурений стоїть.

 

Йде зима.

Це у гості завітав

Грудень, Січень, Лютий.

          А забавок у зими –

Годі рахувати:

Нас чекають ковзани,

Лижи та санчата.

Йде весна. Струмки течуть,

Зеленіють трави…

Березень і квітень йдуть

І погожий травень.

Нам у походи ходити

І мандрувати,

Давайте ж природу любити

Квіти, дерева і трави…

Цвіту не вирви задаром,

Гілки не втни для забави.

Оберігайте ж повсюди

Природу рідного краю.

 

Сучасна психологія, інноваційна педагогіка акцентують увагу на факторі збереження фізичного здоров'я за допомогою дбайливого і продуманого ставлення до дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей. Тому важливо використовувати різноманітні форми роботи, особливо інтерактивні як на уроках, так і в позаурочний час (створювати комфортне навчання), що дозволить знімати втомлюваність та активізують діяльність дітей, дасть змогу удосконалити контроль за збереженням і поліпшенням їх здоров'я.

На думку В.О.Сухомлинського, гармонія здорового тіла і духу неможлива без радості. Тим більше, що здоров’я дитини – це не просто комплекс санітарно-гігієнічних норм і правил, не зведення вимог до режиму, харчування, праці, відпочинку. Це, перш за все, – турбота про гармонійну повноту всіх фізичних і духовних сил, і вінцем цієї гармонії є радість творчості.

Головною метою кожного вчителя є озброєння  дітей усіма необхідними знаннями, щодо збереження їх здоров'я і життя, що сприятиме перетворенню знань на стійкі уміння і навички.

Категорія: Екскурсії | Додав: Сула (15.01.2014)
Переглядів: 1292 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2021
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz