Мета. На основі
гуманітаризації, інтеграції, екологізації змісту загальної середньої освіти
створити психологічні умови для всебічного розвитку творчого потенціалу учнів,
становлення духовної, культурної особистості громадянина Україні і європейської
спільноти, для чого зосередити увагу на гармонійному розвитку учнів, формуванні
цілісної картини світу та уявлення про місце людини у світі як невід'ємної
частини природи, формуванні загальнолюдських цінностей у гармонії з
національним самоусвідомленням, розвитку основних здібностей відповідно до віку
учнів.
Зміст. Зміст початкової освіти інтегрується у предметі «Навколишній світ»
та предметах, що з ним пов'язані: математиці, читанні, письмі, музиці,
малюванні тощо. Зміст розкривається у темах:
• 1-й клас: «Учимося
спілкуватись», «Природи лагідна краса», «У світі симетрії», «Світ, створений
людьми», «Зміни у навколишньому світі», «Про тебе і про мене»;
• 2-й клас: «Літо, до
побачення!», «Осінь калинова», «Зимові чари», «Веснянки»;
• 3-й клас: «Мій дім, моя
родина», «Рідне місто моє», «Прекрасна земле, Україно!», «Сусіди нашої
держави», «Скільки є дивних країн на землі», «Великі подорожі», «Подорож у рослинний
світ».
При створенні предмету «Навколишній світ» враховувались питання, що
найбільше цікавлять дітей молодшого шкільного віку, а також закономірності
розвитку творчих здібностей учнів. Розробляється технологія інтегрованого
навчання, що передбачає гармонійне поєднання методів навчання, спрямованих на
одночасний розвиток лівої та правої півкуль головного мозку, органів почуттів
(фізично-сенсорне навчання), емоційний (емоційне навчання). У процесі вивчення
матеріалу курсу «Навколишній світ» діти малюють, ліплять, співають, читають,
складають вірші, займаються музикою, беруть участь у театральних постановках.
Сфера застосування. Загальноосвітній навчальний заклад, початкова школа.
Результат застосування. Розроблено: Концепцію комплексної програми розвитку
дітей «Росток», експериментальний навчальний план, навчальні програми
«Навколишній світ» для 1-3 кл. (Т. Пушкарьова), «Математика» для 1-4 кл. (Л.
Петерсен), «Читаночка» для 1-го класу (Г. Віденко), «Прописи» (зошит-підручник
із письма та розвитку мовлення) для 1-го класу (Н. Калашник, Л. Качан),
«Математика» для 1-3 класів (Л. Петерсен), навчально-методичний посібник
«Англійська мова» для 1-го класу (Т. Ольгович), навчальні посібники «Вчимося
спілкуватися» та «У світі симетрії» для 1-го класу (Т. Пушкарьова).
|