Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Четвер, 09.05.2024, 09:12 |
Сайт вчителя початкових класів Югової Наталі Іванівни | |
Вітаю Вас Гість |
|
Тема досвідуТема досвіду Розвиток інтелектуальних і творчих здібностей молодших школярів
Автор Югова Н.І. - учитель початкових класів Скадовської спеціалізованої ЗОШ І-ІІІ ст. "Академія творчості"
Ідея досвіду На сучасному етапі у теорії та практиці навчання в початковій школі особливо гостро стоїть проблема розвитку творчих та інтелектуальних здібностей молодших школярів. Сутність сучасної школи полягає не в насиченні дитини знаннями, а в набутті нею необхідних навичок роботи з інформацією, аналізу, самоконтролю та самооцінки, швидких реакцій, раціональної організації навчальної праці; розвитку пізнавальних процесів - сприйняття, пам’яті, мислення, уяви й уваги; розвитку якостей особистості школяра - цілеспрямованості, працелюбності, наполегливості, сили волі, організованості. Упровадження нових освітніх технологій – це передумова активної пізнавальної діяльності учнів; нестандартна, цікава, творча робота, що пробуджує у дітей інтерес до знань і сприяє емоційному, духовному та інтелектуальному розвитку школярів.
Актуальність досвіду Полягає в тому, що: - в останні роки загострилась потреба у творчих людях, що мають нестандартний погляд на проблеми, креативний підхід до їх вирішення; - багатьом педагогам та батькам очевидно, що тільки завдяки співпраці між ними буде позитивний результат у розвитку інтелектуальних та творчих здібностей дітей; - використання сучасних форм, методів і прийомів організації навчальної діяльності сприятиме розвитку творчих та інтелектуальних здібностей молодших школярів.
Науково-теоретична база досвіду - Л. Виготський, Д. Ельконін, В. Давидов (наукове обґрунтування теорії розвивального навчання); - О.Я. Савченко, Н.М. Бібік, Л.О. Варзацька (розвиток творчого мислення і пізнавальної активності учнів); -В. О. Сухомлинський, Ш. А. Амонашвілі (гуманістичні основи навчання і виховання); - М.Ю. Красовицький, О.А. Караковський, І.Г. Єрмаков (педагогічні умови розвитку самостійної думки та творчої активності учнів); - А.С. Бєлкіна (технологія "Створення ситуації успіху"); - О.І. Пометун, Л.І. Пироженко (інтерактивні технології); - Г.О. Соценко (організаційно-методичне керівництво); - Л.М.Булахова (головний методист науково-педагогічного проекту «Інтелект України»).
Технологія або алгоритм діяльності З перших днів навчання потрібно організувати в класі творче, духовне колективне життя, в якому діяльність кожного учня дарує йому радість активного пізнання, сповнює щастям спілкування з ровесниками. А цьому сприяє: - використання нестандартних уроків: урок-відкриття, урок-подорож, урок-фантазія, урок-екскурсія, урок-гра. - застосування інформаційних технологій, ІКТ.
Результативність впровадження Підвищення інтересу дітей до вивчення предметів, збільшення кількості учнів, що бажають взяти участь у різних конкурсах та олімпіадах. Учні володіють елементарними прийомами запам'ятовування, з великим бажанням виконують творчі роботи, вміють орієнтуватися в науковій інформації, працювати з додатковою літературою. Працюючи в групі діти будують конструктивні відносини, прагнуть до діалогу, знаходять спільне розв'язання проблем. Поступово намічається тенденція зростання успішності, підвищення відсотків якості знань. |
|
Copyright MyCorp © 2024 |
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz |