Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 09.05.2024, 09:12

Сайт вчителя початкових класів Югової Наталі Іванівни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Тема досвіду

Тема досвіду      Розвиток інтелектуальних і творчих здібностей молодших школярів

 

Автор                  Югова Н.І. - учитель початкових класів Скадовської спеціалізованої ЗОШ І-ІІІ ст. "Академія творчості"

 

Ідея досвіду        Найвиразнішою ознакою українського освітнього сьогодення є вихід на особистісно-орієнтовану модель освіти, яка розвиває компетентності, потрібні для успішної самореалізації учнів.

На сучасному етапі у теорії та практиці навчання в початковій школі особливо гостро стоїть проблема розвитку творчих та інтелектуальних здібностей молодших школярівСутність сучасної школи полягає не в насиченні дитини знаннями, а в набутті нею необхідних навичок роботи з інформацією, аналізу, самоконтролю та самооцінки, швидких реакцій, раціональної організації навчальної праці; розвитку пізнавальних процесів - сприйняття, пам’яті, мислення, уяви й уваги; розвитку якостей особистості школяра - цілеспрямованості, працелюбності, наполегливості, сили волі, організованості. Упровадження нових освітніх технологій  – це передумова активної пізнавальної діяльності учнів; нестандартна, цікава, творча робота, що пробуджує у дітей інтерес до знань і сприяє емоційному, духовному та інтелектуальному розвитку школярів.

 

Актуальність досвіду Полягає в тому, що:

                         - в останні роки загострилась потреба у творчих людях, що мають нестандартний погляд на проблеми, креативний підхід до їх вирішення;

                         - багатьом педагогам та батькам очевидно, що тільки завдяки співпраці між ними буде позитивний результат у розвитку інтелектуальних та творчих здібностей дітей;

                         -  використання сучасних форм, методів і прийомів організації навчальної діяльності сприятиме розвитку творчих та інтелектуальних здібностей молодших школярів.

 

Науково-теоретична база досвіду

                            - Л. Виготський, Д. Ельконін, В. Давидов (наукове обґрунтування теорії розвивального навчання);

                            - О.Я. Савченко, Н.М. Бібік, Л.О. Варзацька (розвиток творчого мислення і пізнавальної активності учнів);

                            -В. О. Сухомлинський, Ш. А. Амонашвілі (гуманістичні основи навчання і виховання);                           

                            - М.Ю. Красовицький, О.А. Караковський, І.Г. Єрмаков (педагогічні умови розвитку самостійної думки та творчої активності учнів);

                            - А.С. Бєлкіна (технологія "Створення ситуації успіху");                                 

                            - І. В. Гавриш (науковий керівник науково-педагогічного проекту "Інтелект України");

                            - О.І. Пометун, Л.І. Пироженко (інтерактивні технології);

                            - Г.О. Соценко (організаційно-методичне керівництво);

                           - Л.М.Булахова (головний методист науково-педагогічного проекту «Інтелект України»).

 

Технологія або алгоритм діяльності

                            З перших днів навчання потрібно організувати в класі творче, духовне колективне життя, в якому діяльність кожного учня дарує йому радість активного пізнання, сповнює щастям спілкування з ровесниками.

                            А цьому сприяє:

                            - використання нестандартних уроків: урок-відкриття, урок-подорож, урок-фантазія, урок-екскурсія, урок-гра.

                           - застосування інформаційних технологій, ІКТ.

 

                           - Запровадження:

  • Технологія особистісно орієнтованого уроку (заохочення, створення яскравих наочно-образних уявлень, навчально-пізнавальна гра, створення ситуації успіху, створення проблемних ситуацій, виконання творчих завдань).
  • Проектна технологія ("Тварини Червоної книги", "Рослини Червоної книги", "Птахи", "Мешканці Джарилгацької затоки").
  • Здоров'язберігаючі технології навчання (фізкультхвилинки, ігри, арт-терапія, казкотерапія, хвилинки спостереження за природою, пальчикова гімнастика, звукова гімнастика, дихальна гімнастика).
  • Технології збагачення освітнього процесу.
  • Технології повного засвоєння навчальних одиниць.
  • Технології раціонального читання: "ключові слова", "Питайлик", "Техніка аргументації",  "Учитель", уміння створювати власні текстирозповіді, тексти-описи, тексти-міркування.
  • Технології STEM-освіти як провідного тренду модернізації національних освітніх систем високорозвинених країн, метою якої є підготовка фахівців у галузі converging NBICтехнологій.
  • Інтерактивних освітніх технологій та технологій критичного мислення: робота в групах і парах ("ажурна пилка", "алфавіт", "броунівський рух", "мікрофон", "мозковий штурм", "рольова гра", "драматизація", "вклик", "дерево припущень", "карусель", "тонкі та товсті запитання", "6 капелюхів"); технології навчання в грі,"метод прес", "обери позицію"; тренінги.

 

Результативність впровадження

Підвищення інтересу дітей до вивчення предметів, збільшення кількості учнів, що бажають взяти участь у різних конкурсах та олімпіадах. Учні володіють елементарними прийомами запам'ятовування, з великим бажанням виконують творчі роботи, вміють орієнтуватися в науковій інформації, працювати з додатковою літературою. Працюючи в групі діти будують конструктивні відносини, прагнуть до діалогу, знаходять спільне розв'язання проблем.  Поступово намічається тенденція зростання успішності, підвищення відсотків якості знань.

Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz