Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 20.04.2024, 00:48

Сайт вчителя початкових класів Югової Наталі Іванівни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог документів

Головна » Статті » Навчальна робота » Навколишній світ

Урок для 1 класу з предмету "Навколишній світ"

Тема: Які гриби збирають восени? Їстівні гриби. Отруйні гриби.

Мета: познайомити учнів з найбільш відомими їстівними та неїстівними грибами і довести їхнє значення для природи і людини; розвивати сприйняття, увагу, спостережливість, розумові операції аналізу, співвідношення; формувати вміння працювати з додатковою літературою; виховувати дбайливе, шанобливе ставлення до природи.

Методичне забезпечення уроку: підручник Т.О. Петерсон, "Навколишній світ. Дорога до школи – дорога у світ”; таблиці "Дошколятам про природу”; загадки, скоромовки, вірш Н.Забіли "Андрійко йде по гриби”; пластилін; кольорові олівці, предметні картки (додаток).

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 


Хід уроку

І Самовизначення до діяльності.

Пролунав дзвінок,

Починаємо урок.

Адже часу не втрачаймо,

Роботу швидше починаймо.

 

ІІ Актуалізація знань і постановка навчальної задачі:

-                    Діти, спробуйте відгадати загадки:

1)    І  великі, і малі

Повдягалися в брилі,

І дощу ці одноніжки

Не бояться ані трішки.

Ліс улюблений їх край.

А як звуться – відгадай. (Гриби)

2)    Хто стоїть на білій ніжці

Біля шляху під листочком?

Встала шапка з-під трави,

Та немає голови. (Гриб).

 

-         Тож на сьогоднішньому уроці ми поговоримо з вами про гриби.

-         Як ви вважаєте, гриби – це рослини чи тварини, або взагалі щось інше?

-         Де ростуть гриби?

-         Чи в кожному лісі можна зустріти гриби?

-         Чи потрібні гриби лісу?

-         Погодьтеся, що хоча ми й полюбляємо гриби і з задоволенням ходимо до лісу їх збирати, але такі питання нам до голови не приходили. Давайте спробуємо відповісти на ці та багато інших питань про гриби. Допоможуть нам у цьому наші гості – маленькі лісовички (учні класу).

 

ІІІ Побудова проекту виходу з утруднення («відкриття» нових знань).

Вчитель:

Гриби – чисельна група живих організмів, приблизно 100 тис. видів. Раніше гриби відносили до рослин.

Тепер розглядають їх як третє – царство живих організмів, бо вони мають ознаки як рослин, так і тварин. Вони ростуть усюди: у полі, у лісі, у горах, у ґрунті, у воді.

Більшість шлюпкових грибів росте у вологих тінистих лісах, або в улоговинах, де завжди багато тіні, тепла і вологи. У тому місці, де ми зірвемо гриб, можна побачити багато ледь помітних, переплетених між собою тонких ниточок. Скупчення ниточок і є основна частина гриба, яка зветься грибницею (міцелій). Якщо вологи й тепла достатньо, то над поверхнею ґрунту з’являються утворені з грибниці плотні плодові тільця. Їх ми й називаємо грибами, серед яких є їстівні, а також неїстівні – отруйні.

-         Які їстівні гриби ви збирали в лісі восени?

-         У яких місцях ви їх знаходили? Чи правду кажуть, що кожен гриб товаришує зі своїм деревом?

-         А які отруйні гриби ви знаєте? (Відповіді дітей).

-         А як правильно збирати гриби? (Гриби потрібно зрізати ножем, щоб не пошкодити грибницю).

-         Гриби несуть користь людині. З них виготовляють дріжджі, ліки, їх споживають як їжу.

Лісовичок №1

Лісу гриби необхідні. Вони допомагають переробляти старі дерева, гілки, плоди і тим самим збагачують ґрунт. Їх можна назвати «санітарами» лісу.

Лісовичок №2

Гриби приносять користь і мешканцям лісу. Деякі тварини лосі, сороки лікуються мухоморами.

 

ІV Первісне закріплення матеріалу.

* Пізнавальна гра "Рими”.

Дуже гарні, хоч маленькі,

На пеньках стоять… (опеньки).

Там, де сосни і дубочки

Білі виросли… (грибочки).

Гриби у лісі рвали вчора,

Лиш не чіпали… (мухомора).

* Скоромовка

Опеньки у лісі пеньки обступили.

Їм дощики теплі голівки помили.

 

V Фізкульт хвилинка.

Діти разом з вчителем декламують вірш Н.Забіли та виконують рухи.

Андрійко нишпорить лісочком,

У нього кошик у руці

І гострий ножик, щоб грибочкам

Зрізать дбайливо корінці.

 

Їх рвати з корінцем не треба!

Коли ж про це забудеш ти,

Грибки образяться на тебе

І більше не схочуть тут рости.

 

Он-он з травиці визирає –

І тут грибок, і там грибок.

Андрійко ходить та збирає,

Дивіться – повен козубок.

 

VІ Творча самостійна робота

1.     Грибна мозаїка.

Ознайомлення з грибами, які найчастіше можна зустріти у лісах (картки).

На картці є зображення гриба, а також опис його зовнішнього вигляду, де його можна зустріти в лісі, його їстівні властивості.

(Діти виконують роботу в групах. Повторюються правила роботи в групі. Кожна група розповідає про свій гриб).

2.     Грибна поляна.

Діти ліплять гриби з пластиліну, та оформлюють «грибну поляну».

3.     Презентація робіт.

VІІ Включення в систему знань і повторення

 - Які гриби збирають восени?

- Чи можна отруйні гриби вживати в їжу?

- Які їстівні гриби ти знаєш?

- Розкажи правила збору грибів.

 VІІІ Рефлексія діяльності

-         Яка була тема уроку?

-         Що нового ви дізналися на уроці?

-         Оцініть свою роботу. Вправа «Займи позицію».

Якщо ви вважаєте, що працювали добре, станьте ліворуч від мене, якщо вважаєте, що ви працювали не так, як би вам хотілося, станьте праворуч від мене.

 

Категорія: Навколишній світ | Додав: Сула (14.01.2014)
Переглядів: 1762 | Коментарі: 10 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz