Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 28.03.2024, 14:21

Сайт вчителя початкових класів Югової Наталі Іванівни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог документів

Головна » Статті » Навчальна робота » Навколишній світ

Урок для 2 класу з предмету "Навколишній світ"

Тема: Дикі тварини. Приказки, прислів’я, казки, байки про тварин.

Мета: розширити уявлення учнів про світ тварин; показати, що цей світ є невід’ємною частиною природи, навколишнього світу; ознайомити учнів з народними приказками, прислів’ями, казками, байками про тварин; розвивати сприйняття, пізнавальний інтерес, мовлення, мислення; формувати вміння працювати з додатковими джерелами інформації; виховувати любов до природи, уважне, зацікавлене, гуманне ставлення до неї.

Методично-дидактичне забезпечення: Т.О. Пушкарьова «Навколишній світ», 2 клас, частина 1. ТОВ «Торговий дім «Папірус», 2013р.; українські приказки, прислів’я про тварин; Леся Вознюк «Загадки» зі збірки «Весела абетка»;  вірш О. Прибори «Світ прекрасний»; ребуси, добірка книг з байками Леоніда Глібова, Івана Крилова, завдання-інструкції для роботи по групах, кольорові картки, матеріали для роботи по групах (клей, ножиці, кольоровий папір, картки з зображенням тварин, пластилін, дошки, фарби, пензлики, малюнки з тваринками); картки з правилами-інструкціями (робота з ножицями); картини з природними зонами та картки з зображенням тварин, добірка книг про тварин, енциклопедії, диски з фільмами про тварин, уривки з мультфільмів, мультфільм «Квартет», ноутбук, проектор, екран, диск «Навколишній світ» до підручника «Навколишній світ» 2 клас частина 1, виставка дитячих проектів «Дикі тварини».

 


«Нехай людина добро приносить,

бо світ навколо любові просить»

О. Прибора

Хід уроку

І Самовизначення до діяльності

(Діти стоять біля парт)

Учні: Світ прекрасний

Навколо тебе:

Сонце ясне

І синє небо,

Птахи і звірі,

Гори і ріки.

Нехай він буде

Таким навіки!

Нехай людина

Добро приносить,

Бо світ навколо

Любові просить!...

(Учні сідають за парти)

Учитель: Пропоную працювати на уроці по групах. Давайте повторимо правила роботи в групах (Додаток №1).

Учитель: Що ви очікуєте від цього уроку? (Відповіді дітей)

 

ІІ Актуалізація знань і постановка навчальних завдань

Учитель: Вітаємо всіх, хто завітав на наш урок. Сьогодні я пропоную вам продовжити роботу над пізнанням таємниць Природи.

1. Відгадайте загадки, щоб дізнатися, хто буде головними героями на сьогоднішньому уроці:

v Рудий м’ячик, вправно скаче

з гілочки на гілку.

 – То не м’ячик, – кажуть діти, –

ми впізнали … (білку).

v Довжелезну має шию,

дуже вправно крутить нею.

Вище всіх вона на вітах

соковитий плід помітить. (Жирафа).

v У Австралії, дитино,

чудернацька є тварина,

і куди б не йшла гуляти –

з нею в сумочці малята.  (Кенгуру).

v Хитрий, хижий і смугастий,

пазуристий та ікластий.

Сам він родом із тайги,

здогадались, хто такий? (Тигр).

Учитель: Про кого ці загадки?

Учні: Про диких тварин.

2.     «Мозковий штурм».

Що ви вже знаєте про дикі тварини?

 А як ви про це дізнавалися?

  •     читали книжки,
  •     складали проекти,
  •     писали повідомлення,
  •     збирали малюнки про тварин,
  •     працювали з кросвордами,
  •     дивилися пізнавальні фільми.

Учитель: Прослухайте декілька найкращих проектів, які підготували ваші товариші (учні захищають свої проекти).

Учитель: Давайте пограємо у гру «Де хто живе?».

(Дітям пропонується малюнок природної зони, а також декілька карток з зображенням тварин. Вони повинні визначити які з цих тварин існують у даному середовищі, а які – ні.) (Додаток 2).

Учитель: Українська мова дуже багата, емоційна, гарна так само як і світ диких тварин. Пропоную вам попрацювати над усною народною творчістю, а саме пригадати казки про диких тварин та приказки, прислів’я і ознайомитись з байками Леоніда Глібова та Івана Крилова.


ІІІ Побудова проекту виходу з утруднення («відкриття» нового знання)

Учитель: Народ як скаже, так зав’яже. Несла вам приказки, прислів’я та розсипала по дорозі. Нагадайте, а що таке прислів’я?

Учень: Прислів’я – короткі влучні вислови повчального характеру (Додаток 3).

1.     Гра «Збери прислів’я»

(Кожна група отримує «розірване» прислів’я, яке треба скласти, а потім прочитати).

-         Старого лиса не виманиш з лісу.

-         Вовка боятися - в ліс не ходити.

-         Крутиться, як білка в колесі.

-         Не діли шкуру не вбитого ведмедя.

-         Їжак їжака голками не злякає.

-         За двома зайцями не гонись, бо й одного не піймаєш.

2.     Розгадайте ребуси та зашифровки:

Учитель: Діти, а ви знаєте, що таке казка?

Учень: Казка – це один з основних жанрів фольклору . Найдавніші – казки про тварин. За словами та вчинками їхніх героїв можна розпізнати людські якості: доброту, розум, правдивість, сміливість, хитрість (Додаток 4).

3.     Вікторина по казках

(Учитель читає уривки, а діти відгадують назви казок)

-         Рукавичка,

-         Лисиця та їжак,

-         Лисичка-сестричка та братик-вовчик (Додаток 5).

Учитель: Відкриваємо підручник на сторінці 84 та виконуємо дев’яте завдання (Двоє учнів виконують завдання на комп’ютері. Їх результати проектуються на великий екран. Всі діти перевіряють свої роботи з екраном)

 

4.     Гра «Смуги чи плями?».

Підібрати до кожної тварини її рідний візерунок шкіри.

5.     Гра «Кого з ким можна посадити в човен?»

(На екрані зображені звірі та човен. Діти не тільки пропонують свої варіанти, але й обґрунтовують свою думку).

6.     Фізкультхвилинка «Так – не так»

 (Діти роблять рухи, якщо вчитель називає дику тварину).

Учитель: Діти пропоную вам ознайомитись з новим жанром – байкою. Байка – це оповідання, дійовими особами якого, поряд з людьми виступають тварини, рослини, котрі уособлюють певні ідеї та людські характери. Найвідоміші байкарі: Іван Крилов, Леонід Глібов. Пропоную переглянути мультфільм за байкою І. Крилова «Квартет» (Показ мультфільму «Квартет», обговорення).

 

IV Закріплення матеріалу

1.     Гра «Все навпаки».

(Дітям пропонується переглянути уривки з мультфільмів, в яких звірі ведуть себе інакше, ніж у природі та записати відповіді у завданні №7 стор. 83)

2.     «Телеграма»

     

Ми прийшли у світ, щоб жити

Всі на просторі земнім,

Щоб сміятись і радіти

У довкіллі чарівнім.

Учитель: Як ви розумієте цю телеграму?

(Відповіді дітей)

Учитель: Для роботи над «Секретом» пропоную об’єднатися в групи за кольором. Утворюються групи:

-         Дизайнери (помаранчевий колір),

-         Скульптори (жовтий колір),

-         Художники (синій колір),

-         Рекламісти ( зелений колір),

-         Декоратори (білий колір).

(Кожна група отримує завдання і виконує його).

  

Учитель: Для презентації своїх робіт прошу стати в коло (Презентація робіт).

V. Підсумок уроку.

Учитель: Чи справдились ваші очікування?

(Відповіді дітей)

Учитель:   Все на землі, все треба берегти:

І дерево, і птаха, і тварину,

Не чванься тим, що цар природи ти,

Бо, врешті ти – лише її частина.

 

Категорія: Навколишній світ | Додав: Сула (12.01.2014)
Переглядів: 4937 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 kilinnik  
0
С днём учителя!!!

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz