Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 25.04.2024, 20:03

Сайт вчителя початкових класів Югової Наталі Іванівни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог документів

Головна » Статті » Навчальна робота » Математика

Урок для 1 класу з предмету "Математика"

Тема: Згрупування предметів. «Один – багато», «попереду», «позаду», «між», «над», «на», «під».

Мета: формувати уявлення про кількість предметів, виділити кількісне протиставлення «один - багато». Уточнити поняття «попереду», «позаду», «між», «над», «на», «під»; розвивати мислення (операції порівняння, аналогія); формувати вміння у додаванні і відніманні, у співвідношенні цілого і частин; виховувати працелюбство.

Місце проведення: осінній парк.

Методично-дидактичне забезпечення: малюнки для демонстрації, зразки, еталон «один-багато», знак «кількість», маски героїв з казки «Рукавичка», малюнки, еталон властивості предметів, еталон порівняння груп предметів, чисті листи, фломастери, підручник Л.Г. Петерсон «Математика» 1 клас, 1 частина.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку:

 

І Мотивація до навчальної діяльності.

Вчитель:

Загубив дід рукавичку. Знайшла її мишка-шкряботушка.

-         Про яку казку йде мова? (Рукавичка).

(Вчитель креслить контур рукавички на землі).

-         Дітки, а ви хочете потрапити в цю казку? Для цього треба пригадати, що ми робили на попередньому уроці? (Вивчали порядок дій, повторювали додавання і віднімання).

-         До рукавички прибігали різні звірята. Але щоб потрапити усередину, їм потрібно було виконати завдання. Давайте допоможемо звірятам. Згодні? (Так).

-         Що найголовніше  в подоланні труднощів? (Не боятися, самому старатися долати труднощі).

-         Що вам допомагає в цьому? ( Знання, взаємодопомога товаришів, вчителя).

-         На цьому уроці ми продовжимо вивчати математичні властивості для різних груп предметів та будемо допомагати лісним звірятам.

-         З чого почнемо роботу? (З повторення).

 

ІІ Актуалізація знань та фіксація індивідуального утруднення в пробній дії.

1.     Актуалізація властивостей предметів.

- Перше завдання отримує мишка-шкряботушка. Вона повинна перерахувати по еталону математичні властивості предметів. Допоможіть мишці – назвіть математичні властивості предметів. (Розташування, форма предмета, розмір, кількість).

- Добре!

         (Вчитель дає маску мишки найактивнішому учневі).

2.     Актуалізація порівняння груп предметів.

- Хто наступний прийшов до рукавички? (Жабка-скрекотушка). Допоможемо їй потрапити у рукавичку? (Так).

- Її завдання: порівняти групи предметів.

(Вчитель дістає аркуш  з завданням).

- З чого почнемо роботу? (з’єднуємо одні і ті ж самі предмети, порівнюємо, ставимо відповідний знак).

- Який знак поставимо між першими двома мішечками? ( Знак ≠ ).

- Чому? (Бо зайве було яблучко).

- Між другими мішечками? (Знак =, всі предмети мають пару).

- Допомогли жабці-скрекотушці потрапити до рукавички.

(Вчитель дає маску жабки найактивнішому учневі).

3.     Актуалізація розбиття предметів на групи.

- А ось і зайчик-побігайчик просить допомогти йому виконати завдання:

- Що спільного в цих групах? (В них зібрані морквинки).

- За якою ознакою вони розрізняються? (За кольором є червоні і є жовті).

- Що ми таким чином повторили? ( Ми повторили властивості предметів, порівняння груп предметів, розбиття предметів на групи).

(Вчитель дає маску зайчика найактивнішому учневі).

- Як ви думаєте, яке завдання отримає наступний герой? (Завдання, в якому буде щось нове для нас).

4. Пробна діяльність.

- Наступною прийшла лисичка-сестричка.

Вчитель показує дітям схему:

- Що спільного? (Всі предмети однакової форми, розміру, кольору).

- Спробуйте лисичці вказати на ту властивість, за якою розрізняються ці групи і позначте їх знаком?

- Чим це завдання відрізняється від попереднього? (Тоді ми порівнювали групи, складені з різних предметів, а тут треба знайти відмінності між групами, в яких всі предмети однакові).

- Давайте допоможемо лисичці?

(Робиться висновок, що учні не в змозі правильно виконати запропоноване завдання).

- У кого є варіанти?

(Вчитель аналізує запропоновані варіанти. Серед них є варіант «кількість». Труднощі  виникають навколо знака «кількість предметів»).

- Добре! Знайдіть знак кількості предметів на еталоні.

- Молодці! Цей знак передамо лисичці.

- Як прикро, але рукавичка не впускає лисичку, тому що вона принесла знак кількості помідорів, а треба знак кількості різних предметів: краплинок дощу, листочків. Давайте придумаємо такий знак. Пропоную поділитися по групах за кольором. (Діти роблять малюнки по групах).

(Виставка малюнків на галявині. Вчитель додає до них свій еталон).

- Який малюнок обрати лисичці? (Різні варіанти, але ми не знаємо, не можемо сказати).

ІІІ Виявлення місця та причини утруднення.

Учні назвали властивість «кількість» і вказали знак цієї властивості на еталоні властивості предметів.

- Яке завдання ви виконували? (Допомагали лисичці знайти відмінну властивість між даними групами).

- Чи змогли виявити цю властивість? (Так).

- Де виникло утруднення? (У виборі знака, яким позначається властивість «кількість»).

- Чому не можемо запропонувати лисичці такий знак? ( Тому що їх багато і ми не домовились  який обрати).

Фізхвилинка.

Станьте рівно, поверніться

І до сонечка зверніться,

А тепер хай всі малята

Пострибають, мов зайчата.

Руки вгору підніміть,

Вдих і видих всі зробіть.

IV Побудова проекту виходу з утруднення.

- Про що ми повинні дізнатися на цьому уроці? (Властивість, за якою розрізняються групи однакових предметів).

- Що нам потрібно зробити? (Вибрати знак кількості предметів).

- Як назвемо наш урок? (Кількість предметів).

- Як ви розумієте «кількість предметів»? ( Предметів може бути один, два, багато).

- Я пропоную назвати урок «Один – багато».

- Що треба зробити, щоб еталон став всім зрозумілим? (Домовитись, скласти разом).

- Давайте разом поміркуємо. Що можна використати для зображення, щоб еталон був простим? (Варіанти дітей).

- Пригадайте, що ми використовували для зображення еталону порядку та порядку дій.(Крапки).

- Чи можемо ми використати крапки і в цьому випадку? Доведіть. (Міркування дітей).

Учитель узагальнює: Так ми складаємо еталон, в якому позначимо предмети крапками.

V Реалізація побудованого проекту.

- Подивіться ще раз на завдання, яке потрібно було виконати лисичці.

- Що спільного в групах? (Складаються з однакових предметів).

- Подивіться на еталон, підкресліть спільні властивості предметів на еталоні.

- Яка властивість залишилася не відміченою? (Кількість).

- Як на еталоні позначена кількість? (Багато помідорів на столі).

- Зручно користуватись таким еталоном? (Ні).

- Діти, придумайте знак  для позначення кількості, але він повинен бути простим і на ньому повинно бути багато об’єктів.

- Як ви думаєте, що простіше за все намалювати? (Багато крапок).

Вчитель показує знак кількості:

 

(Вчитель дає маску лисички найактивнішому учневі).

VІ Первинне закріплення з промовлянням у зовнішньому мовленні.

- Який крок наступний? (Закріпити набуті знання).

Учитель показує малюнки і просить дітей роздивитися їх і сказати, що вони бачать на них, використовуючи слова «один - багато».

 - Мурашка один, а в мурашнику їх багато.

- Яйце одне, а в лотку яєць багато.

- Апельсин один, а в ящику їх багато.

 

VІІ Самостійна робота. Самоперевірка за еталоном.

- Звірятка живуть в рукавичці. А ви хочете побачити усіх героїв казки? (Так)

- Тоді виконайте завдання:

- Обведіть червоним кольором один предмет, а синім – багато.

(Після виконання вчитель показує зразок).

 

- Хто зробив вірно, на листі ставить «+». Хто зробив невірно – «-» .

- Де у вас помилка? (Не тим кольором обвели предмети).

- Хто все зробив правильно, який висновок ви можете зробити? (Ми зрозуміли новий матеріал).

(Вчитель дає маску ведмедя найактивнішому учневі).

VІІІ Включення в систему знань і повторення.

1.     Відношення «попереду», «позаду», «між», «поруч».

- Подивіться на звірів. Вони вишикувались по порядку.

- Хто стоїть попереду? (Мишка).

- Хто стоїть позаду? (Ведмідь).

- Хто стоїть поруч з лисичкою? (Зайчик).

- Між ким стоїть жабка? (Між мишкою та зайчиком).

Оздоровча хвилинка.

Над нами пташка пролітає,

Зайчик поруч пробігає,

Між дерев лисиця ходить

Лютий вовк у хащах бродить

Білка на сосні сидить,

А їжак у нірці спить.

2. Тренування здібності до додаванні і віднімання групи предметів (№5 стор. 28).

- Що приготували на обід звіряткам? (Яблучка та гриби).

- Який знак треба поставити у першому рядку? (Знак «+». Складаємо дві частини – отримуємо ціле).

- Який знак треба поставити у другому рядку? (Знак «-». Відняли одну частину яблук, отримали другу частину – гриби).

- Який знак треба поставити у третьому рядку? (Знак «-». Відняли гриби, залишилися яблука).

3. Тренування здібностей до розбиття груп предметів на частини (№6 стор. 29).

- Оберіть один із трьох малюнків і складіть рівність. (Робота в парах).

Самоперевірка за зразком. Результати фіксуються за допомогою знаків «+» і «?», якщо виникають питання, вони розглядаються фронтально.

ІХ Рефлексія навчальної діяльності на уроці.

- Яка була тема уроку? («Один – багато»).

- Про яку властивість предметів ми говорили на уроці? (Кількість).

- Що дізнались нового? (Яким знаком можна позначати кількість будь-яких предметів).

- Які завдання сподобалось виконувати? (Відповіді дітей).

- Звірята вдячні  за допомогу. Якщо ви бажаєте, вдома можете виконати завдання №7 на стор. 29.

Категорія: Математика | Додав: Сула (14.01.2014)
Переглядів: 3380 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz