Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 20.04.2024, 10:06

Сайт вчителя початкових класів Югової Наталі Іванівни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог документів

Головна » Статті » Навчальна робота » Літературне читання

Конспект уроку-подорожі з читання "Байку почув - мудрості набув"
Мета: продовжити ознайомлення дітей з жанром байки; повторити відомості про першого байкаря - Езопа; розвивати способи і види читання байки, мовлення, пам'ять; вчити передавати в інтонації слова героїв; формувати вміння оцінювати вчинки героїв, виявляти мотиви їхньої поведінки; виховувати критичне ставлення до людських вад і бажання бути чесним і відповідальним.

На уроці формувати такі компетентності:

  • Ціннісно-смислова компетентність - активувати розумову діяльність учнів, розвивати критичне мислення.
  • Загальнокультурна компетентність - продовжити знайомство дітей із жанром байки; дати уявлення про першого байкаря Езопа
  • Навчально-пізнавальна компетентність - розвивати самостійність мислення, формувати гнучкість і точність думки, розвивати увагу та пам'ять, творчість.
  • Інформаційна компетентність - формуються вміння самостійно шукати, аналізувати та відбирати необхідну інформацію.
  • Комунікативна компетентність - розвивати навички роботи у групі, уміння себе представляти.

Обладнання: мультимедійні матеріали до уроку за НПП "Інтелект України", маршрутний лист, завдання для груп, картки "УРОК", карта країни Знань, картки з назвами станцій.

 

 

 

Хід уроку:

І Організація класу.

Учитель: Сьогодні у нас незвичайний урок-подорож. Ми будемо мандрувати країною знань за таким маршрутним листом.

Маршрутний лист:

І станція - Історична

ІІ станція - Літературна

ІІІ станція - Бібліотечна

ІV станція - Байки

V станція - Творча

VІ станція - Бюро знахідок

 

1. Емоційне налаштування. Вправа "Кулька добра".

- Потріть свої долоньки, діти, і зробіть "кульку добра".

Всі разом: Усе своє тепло, доброту сердець вкладаємо

Всім присутнім - надсилаємо!

2. Інтерактивна вправа "Очікування"

- Якими ви повинні бути, щоб справдилися очікування від уроку?

У - уважними,

Р - розумними,

О - організованими,

К - кмітливими.

Очікування вчителя: Сподіваюсь, що ви будете: виразно читати, злагоджено, старанно працювати, точно висловлювати свої думки, швидко і творчо презентувати роботу в групах.

Учитель: Ми відправляємось на станцію "Історична"

 

СТАНЦІЯ "ІСТОРИЧНА"

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

- Над якою байкою ви працювали вдома? (байка "Лев і Лисиця")

- Чого навчає цей твір?

- Яку людину зобразив Езоп в образі лисиці?

- Доведи, що твір "Лев і Лисиця" - це байка.

- Яка структура байки?

- Навіщо ми вивчаємо байки?

 

ІІІ Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Прочитайте тему уроку. Підкресліть ключові слова (Байку почув - мудрості набув)

2. Прочитайте довідку.

3. Вправа "Дай відповідь".

- Хто перший почав писати байки?

- Коли він жив?

- В якій країні народився Езоп?

- Чому він почав писати байки?

- Де він писав свої байки?

- Скільки творів написав Езоп?

4. Вправа "Фотоапарат". Налаштуйте свої оченята та уважно прочитайте і запишіть в своїх зошитах побачене на екрані. (Що таке байка?).

- Чим байка відрізняється від інших літературних жанрів? (Використання алегорії)

Учитель: Молодці. Ми добре виконали завдання. Направляємось до наступної станції "Літературна".

 

СТАНЦІЯ "ЛІТЕРАТУРНА"

1. Хвилинка Знайка. Прочитати і переказати текст.

Алегорія перекладається з грецької як "говорю по-іншому". До алегорії вдаються в прислів'ях, загадках, байках, казках, утілюючи в образах звірів, птахів чи рослин людські риси. Так, наприклад, вовк уособлює жадібність і тупість, а лисиця - хитрість.

Езоп використовував алегорію, бо не міг відкрито повчити інших: він був рабом. Персонажі його творів - звірі, птахи, рослини, через поведінку яких байкар насправді висміював людські вади. Оскільки висловлювати погляди приховано (алегорично) почав саме Езоп, тепер алегоричну мову називають езоповою. Так, в образі ворони в байці Езопа "Лисиця і Ворона", зображено людину, яка нерозумно втратила своє, повіривши улесливим словам.

2. З'єднати стрілочками назви тварин і відповідні риси характеру людей.

 

Лисиця

Заєць

Сова

мудрість, досвід

хитрість, уміння викрутитись

боягузтво, слабкість

 

3. Вправа "Сорока і черепаха". Читати скоромовку спочатку повільно, поступово прискорюючи темп.

Атч-атч-атч -

розпочати слід би матч,

яч-яч-яч -

але десь сховався м'яч.

Учитель: Ми отримали емоційний заряд і тепер можемо відправитися на станцію "Бібліотечна".

 

СТАНЦІЯ "БІБЛІОТЕЧНА"

ІV Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1. Робота з тлумачним словничком.

Настановити - призначити, поставити.

Непоказний - непримітний, непривабливий.

Павич - птах родини Фазанові, який має яскраве оперення й довгий барвистий хвіст.

Одуд - невеликий птах з довгим чубом, тонким, загнутим до низу дзьобом і яскравим строкатим забарвленням.

Ошуканка - та, яка обманює кого-небудь.

2. Вправа "Повітряні кульки".

Читати слова у стовпчику на одному подиху.

 

настановити

непоказна

Павич

Одуд

ошуканка

повискубували

найвродливіша

посміховисько

 

3. Вправа "Сорока і черепаха".

Читання уривку тексту, поступово прискорюючи темп.

Було це за давніх-прадавніх часів. Якось, сидячи на своєму троні на високому Олімпі, надумав Зевс настановити царя птахів.

Учитель: Налаштуйтесь на читання і приготуйте свої "човники". Бо ми відправляємось на стацію "Байки"

 

СТАНЦІЯ "БАЙКИ"

1. Вправа "Диктор".

Читати байку Езопа "Галка й птахи" за диктором. (Додаток 1)

2. Виконати завдання Питайлика.

- Знайти в тексті відповіді на запитання:

1) Коли відбувалися описані в байці події?

2) Що надумав зробити Зевс?

3) Чому Галка спершу не чепурилася, як інші птахи?

4) Як Галка стала красунею?

5) Чому Галка не стала "за царя"?

- Знайти в тексті і підкреслити назви птахів.

- Переглянути фрагмент фільму, де Езоп розповідає про мораль байки "Галка і птахи". Підкреслити в тексті це повчання.

3. Вправа "Озвучити фільм"

Учитель: Пропоную вам попрацювати в групах на станції "Творча"

 

СТАНЦІЯ "ТВОРЧА"

V Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.

1. Вправа "Добери прислів'я".

Указати прислів'я, яке найточніше передає головну думку байки "Галка і птахи".

А Брехунові не ймуть віри, коли й правду каже.

Б За погані речі треба бити в плечі.

В Усе минеться, одна правда зостанеться.

2. Вправа "Мікрофон".

Як слід було вчинити Галці, щоб її помітили?

3. Робота в групах. Вправа "Кути".

Пропоную вам уявити себе співавтором цієї байки. Поділіться на групи за бажанням і виконайте завдання для вашої групи.

1 група - Художники - розфарбувати ілюстрації до цієї байки.

2 група - Дизайнери - створіть вбрання для Галки.

3 група - Літератори - напишіть продовження цієї байки.

4. Презентація робіт груп.

Учитель: А підведемо підсумки нашої подорожі на станції "Бюро знахідок".

 

СТАНЦІЯ "БЮРО ЗНАХІДОК"

VІ Підсумок уроку. Рефлексія.

- Чим корисним був для вас цей урок?

- Що нового ви дізналися?

- Що візьмете з собою у життя?

- Чи справдилися ваші очікування?

- Які яскраві емоції викликав у вас урок?

Учитель: Я б хотіла завершити наш урок-подорож такими словами:

В Езопа вчіться, добрі люди!

Для того байка коле під ребро,

Щоб похвалять красу й добро,

Щоб виправлять людські заблуди.

Хоч розповідь коротка й жартівлива,

Мета її ясна й правдива.

 

 

Додаток 1

ГАЛКА Й ПТАХИ

Було це за давніх-прадавніх часів. Якось, сидячи на своєму троні на високому Олімпі, надумав Зевс настановити царя птахів. Повелів усім, аби прийшли до нього і вибрали з-поміж себе найгарнішого - йому й бути царем.

Зачувши це, зраділо птаство, кинулося до річки вмиватися, чепуритися. Тільки Галка спокійно сиділа на дереві. Не метушилася, бо знала - годі їй і думати про царювання. Надто вже вона непоказна. Де вже їй, чорній як сажа, змагатися з тими красенями!

А птахи чепурились і чепурились, готуючись до великого змагання.

Галка за всіма спостерігала. Раптом їй спало на думку: "А чом би й мені не спробувати?".

Злетіла вона на берег і почала крадькома збирати різнобарвне пір'я, яке повискубували з себе птахи. Потому полетіла в гніздо і обтикала себе пір'ям так доладно, що стала справжньою красунею.

Невдовзі птаство постало перед Зевсом. Довго роздивлявся Зевс кожного птаха і врешті мовив:

- Усі ви гарні, ніде правди діти. Але все ж таки найвродливіша - Галка; хай вона й буде за царя.

Птахи розгубилися. Аж тут заговорив павич:

- Шановна громадо! То ж моє перо в галки у короні!

Інші птахи теж пізнали своє пір'я. Гамір стояв над Олімпом.

- А заберімо кожен своє пір'я! Я перший візьму! - гукнув Одуд.

Усі птахи підбігали до Галки й висмикували своє пір'я, аж поки ошуканка лишилася в своєму.

- Було б їй знати,- сказала Зозуля, - що брехні не сховаєш.

Дорого обійшлися галці хитрощі. Бо не тільки царя з неї не вийшло, а й стала вона посміховиськом для всього птаства.

Отак деякі люди чужими думками заживають собі слави, але незабаром слава та стає їхньою ганьбою.

Категорія: Літературне читання | Додав: Сула (07.02.2019)
Переглядів: 959 | Коментарі: 9 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz