Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 19.04.2024, 08:39

Сайт вчителя початкових класів Югової Наталі Іванівни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог документів

Головна » Статті » Методична робота » Виступи

Виступ на районному семінарі

ПЕРША СХОДИНКА, ДРУГА СХОДИНКА

Навчально-методичний посібник "Перша сходинка, друга сходинка" призначений для розвитку математичних уявлень дітей старшого дошкільного віку і підготовки до школи. Він представляє собою складову частину неперервного курсу математики для дошкільнят, початкової та основної школи, який розробляється з позицій комплексного розвитку особистості дитини: розвиток її пізнавальних інтересів, інтелектуальних і творчих сил, якостей особистості.

Знайомство дітей з новим матеріалом здійснюється на основі діяльнісного методу, коли нові знання не даються у готовому вигляді, а осягаються ними шляхом самостійного аналізу, порівняння, виявлення істотних ознак. Вихователь лише підводить дітей до цих "відкриттів", організовуючи та направляючи їх пошукові дії.

Вікові особливості дітей 5-6 років потребують використання ігрової форми діяльності. Ось чому в посібнику запропоновано велику кількість ігрових вправ. Вони є не тільки формою освоєння знань, але і сприяють загальному розвитку дитини, його пізнавальних інтересів і комунікативних здібностей.

Зошити на друкованій основі допомагають організувати самоперевірку дітьми виконаних ними завдань. Навички самоперевірки стануть у подальшому основою для формування у них правильної самооцінки результатів своєї діяльності.

У навчальний посібник включено матеріал різного ступеня складності від необхідного мінімуму до можливого максимуму. Тут є і стандартні завдання, які потребують застосування тієї чи іншої відомої дітям операції, і нестандартні, коли дитина, приступаючи до розв'язання, не знає заздалегідь способу дій. Нарівні з завданнями, які виконуються на предметній основі, включені завдання, котрі даються в схематизованій і знаковій формі.

Посібник "Перша сходинка, друга сходинка" забезпечений методичними рекомендаціями для вихователів.

У 1 частині підручника формуються загальні поняття властивостей предметів: колір, форма, розмір, матеріал і т.д.; вводяться поняття "частина", "ціле" та взаємозв'язок між ними. Діти засвоюють числа і цифри від 1 до 5. Знайомляться з геометричними фігурами: точка, відрізок, промінь, замкнені і незамкнені лінії, многокутники. Іде ознайомлення з просторовими відносинами: на, над, під, справа, зліва, між, і т.д.

У 2 частині підручника продовжується ознайомлення з числами та цифрами 0, 6-9, 10. Уводяться геометричні поняття: довжина, маса, об'єм, площа. Діти знайомляться з просторовими фігурами: шар, куб, паралелепіпед, піраміда, конус, циліндр.

 

• РОСИНКА •

Підручник "Росинка", розроблений Г.С.Тарасенко, адресований вчителям, батькам та їх дітям з метою поглибленого знайомства з красою оточуючого середовища. Автором були запропоновані уроки, які допоможуть учням бачити, слухати та творити гармонію земного буття. Розвиваючі види діяльності, спеціально підібраний літературний матеріал навчать дітей мислити, відчувати і говорити. Естетичне оцінювання природи послугує могутнім засобом розвитку дитячого мовлення.

Даний посібник можуть з успіхом застосовувати вихователі дитячих дошкільних закладів, учителі початкових класів у повсякденній педагогічній роботі з вихованцями. А розділ "Методичні поради" допоможе їм ефективно організувати естетико-виховну роботу з дітьми.

Посібник видається російською мовою.

 

• НАВКОЛИШНІЙ СВІТ •

Програма наскрізного інтегрованого курсу "Навколишній світ", який реалізує навчальний предмет "Я і Україна" у початковій школі, розроблена відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти (освітня галузь "Людина і світ"), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2000р. № 1717, та Типового навчального плану початкової школи, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 05.06.2006 р. № 430.

У змісті інтегрованого курсу "Навколишній світ" поєднуються елементи природознавства, суспільствознавства, екології, етики, естетики, українознавства, літератури та мистецтва.

Структура курсу представлена науково-пізнавальним, діяльнісним та ціннісним компонентами.

Курс забезпечений методичними рекомендаціями для вчителів.

 

• 1 клас •

Поетапне усвідомлення довкілля і себе в ньому є одним з основних завдань курсу "Навколишній світ" у 1 класі, що конкретизується у формуванні патріотичних почуттів, вихованні любові до рідного краю, його природи, до своєї сім'ї, доброзичливого ставлення до людей, вихованні інтересу до школи, до навчання, формуванні умінь ввічливого спілкування, колективної праці, найпростіших дослідницьких умінь, ознайомленні з правилами поведінки в школі та вдома.

Основою змісту в 1 класі, яка забезпечує системність, є його зв'язок з життям, акцентування уваги на конкретних явищах і об'єктах природного, предметного та соціального середовища, у яких перебуває дитина.

Курс "Навколишній світ" у 1 класі чотирирічної початкової школи має 4 розділи - "Дорога до школи", "Золоті хвилини", "Біла стежка", "Промені" - і розкриває ідею, яку можна виразити поетичними рядками: "Світ в мені і в світі я".

 

 • 2 клас •

У 2 класі здійснюється ширше ознайомлення з різноманітністю і красою навколишнього світу через такі його складові: природа — людина як частина природи — світ, побудований людиною.

Учні ознайомлюються з правилами взаємодії людей у сім'ї та суспільстві, традиціями безконфліктного проживання, формуються уявлення про взаємні обов'язки батьків і дітей, моральні вимоги до співіснування людей.

У змісті курсу "Навколишній світ" у 2 класі зроблено акцент на красі навколишнього світу. Відомо, що розкриття краси і гармонії природи відіграє значну роль в екологічному вихованні учнів, тому вивчення кожної теми важливо починати з художньо-емоційного сприйняття того чи іншого явища. Поняття "жива" і "нежива" природа не виділені окремо, а відображені в певній послідовності тем, демонструванні найбільш яскравих прикладів явищ живої і неживої природи та їхніх взаємозв'язків. Такий підхід сприяє формуванню у свідомості учнів цілісного, неподільного поняття "природа". Змістовно ознайомлення з навколишнім світом у 2 класі виходить за межі краєзнавчого матеріалу. Наводяться приклади цікавих об'єктів і явищ, які існують не тільки в природі рідного краю, України, але й у природі світу. Основу програми 2 класу складають 5 розділів:

"Природи лагідна краса",

"Краса людини",

"Вчимося спілкуватися",

"У світі симетрії",

"Краса, що створена руками".

 

• 3 клас •

У 3 класі основою курсу "Навколишній світ" виступає ідея змін, які постійно відбуваються в довкіллі ("все тече, все змінюється"). Ця ідея дозволяє показати учням на прикладах сезонних змін у природі й житті людей, а також на прикладах таких глобальних, але достатньо наочних явищ, як кругообіг води в природі, кругообіг живої речовини, що в цілісному і єдиному світі існують взаємозв'язки.

Таким чином, відбувається формування в учнів цілісного уявлення про природничо-наукову картину навколишнього світу, місце людини в ньому; засвоєння узагальнених та емпіричних понять, які відбивають основні закономірності реального світу, розширюють і систематизують соціальний та пізнавальний досвід молодшого школяра.

У методиці використовуються елементи інших предметів: природознавства, читання, розвитку мовлення, музики, образотворчого мистецтва, трудового навчання. Надається перевага діяльнісним, активним, творчим загальнодидактичним методам, а також методам, притаманним природничим наукам: спостереженням, дослідам, демонструванням об'єктів, практичним роботам, екскурсіям дослідницької спрямованості, предметним урокам, евристичним бесідам, драматизації, ігровим та діалоговим методам, з широким залученням засобів літератури, мистецтва, народної творчості.

Указані методи допомагають учням уявляти себе в різноманітних ситуаціях, у ролі письменників, художників, дослідників, винахідників; відкривати (хоча й суб'єктивно) нові властивості та взаємозв'язки в довкіллі, знаходити власні розв'язання різноманітних завдань-проблем; формулювати й висловлювати особисту думку з тих чи інших питань.

У 3 класі курс має 4 розділи, які відповідають чотирьом порам року:

"До побачення, літо!",

"Осінь калинова",

"Зимова казка",

"Веснянки".

 

• 4 клас •

У 4 класі курс "Навколишній світ" має 4 розділи: "Рослини", "Тварини", "Людина", "Мандруємо по планеті". В основу побудови змісту покладено екологічний, валеологічний, краєзнавчий, українознавчий і планетарний принципи.

Перший розділ "Наша планета: живий світ. Рослини" містить систематизовані відомості про рослинний світ нашої планети. Виховує дбайливе ставлення до навколишнього середовища.

Другий розділ "Наша планета: живий світ. Тварини" дає широке уявлення про тваринний світ.

Третій розділ "Людина" надає відомості про будову і головні функції організму людини, правила гігієни, профілактику захворювань і надання посильної медичної допомоги, а також основні моральні якості особистості.

Матеріал четвертого розділу систематизовано на основі поступового ознайомлення учнів з поняттями: рідний дім, вулиця, місто, рідний край, Україна, планета. Учні по-новому відкривають для себе рідний край з його селами, містами, людьми та їхніми традиціями, а також інші країни нашого спільного дому - планети Земля. Наша планета - це глобальний і основний об'єкт, який вивчається в курсі "Навколишній світ". Знання про Землю закладено в зміст програми майже в кожному її розділі, оскільки перш за все необхідно ознайомити учнів з явищами живої та неживої природи, які відбуваються саме на Землі й так чи інакше впливають на наше життя.

Використання різноманітних пошукових методів, моральна спрямованість змісту й відповідна тематика - усе це створює можливості для самостійної роботи учнів, сприяє особистісному сприйняттю важливих понять курсу: Батьківщина, рідний край, життя як унікальне явище нашої планети.

За такої побудови курсу ми маємо можливість спочатку на конкретному краєзнавчому, а потім і на глобальному планетарному рівні створити пропедевтичну основу формування в учнів сучасної наукової картини світу, розвитку уявлень про його взаємозв'язки й цілісність.

 

• Хрестоматія •

Відповідно до Програми курсу "Навколишній світ" Пушкарьовою Т.О. були розроблені навчальні посібники "Хрестоматія. Навколишній світ" для початкової школи. Матеріал даних посібників поєднує елементи природознавства, суспільнознавства, екології, етики, естетики, українознавства, літератури та мистецтва. Кожна "Хрестоматія" являє собою комплекс вдало підібраних уривків з оповідань, віршів, загадок, скоромовок, прислів'їв, українських ігор та ігор народів світу, різноманітних цікавинок. Посібник може стати у нагоді учителям під час підготовки до уроків та учням як додатковий до основного підручника матеріал.

У "Хрестоматії"для 1 класу матеріал підібраний за такими темами: "Дорога до школи - дорога у світ", "Золота царівна осінь", "Уроки спілкування", "Хто із сонцем встає - тому воно світить довго", "Зимонька-снігуронька", "Наш дім, наша сім'я", "Поглянь: весна настала мила", "У світі казки".

Завдання "Хрестоматії" для 2 класу - поглибити розуміння учнями того, що людина є невід'ємною частиною природи та світу, який її оточує. Реалізації даного завдання сприяють наступні теми: "Природи лагідна краса", "Світ в мені, і в світі я", "Світ, створений людьми".

"Хрестоматія" для 3 класу присвячена різноманітним природним явищам, які відбуваються зі зміною пір року. У посібнику розглядаються такі теми: "До побачення, літо!", "Осінь калинова", "Зимова казка", "Веснянки".

"Хрестоматія" для 4 класу знайомить читачів з рослинним і тваринним світом планети Земля, а також з людьми, які її населяють. У посібнику розглядаються теми "Наша планета - живий світ", "Рідна земля", "Навколо світу".

 

• МАТЕМАТИКА •

Основною метою початкового курсу математики Л.Г.Петерсон є комплексний розвиток особистості учня на засадах створення цікавої, змістовної та значущої з позицій загальних уявлень про навколишній світ системи математичних понять, навчання молодших школярів побудови, дослідження й застосування математичних моделей світу, що їх оточує, формування в них спеціальних умінь і навичок, необхідних у повсякденному житті, а також для оволодіння систематичними курсами алгебри та геометрії.

Ця мета реалізується шляхом виконання головних завдань вивчення початкового курсу математики:

• уточнення, поглиблення й розвиток сенсорних

умінь молодших школярів;

• формування уявлень про натуральне число, обчислювальних навичок з натуральними числами і нулем;

• розв'язування задач, що розкривають зміст арифметичних дій і відношень "менше на", "більше на", "менше в", "більше в";

• формування уявлень про основні геометричні фігури і тіла, початкового досвіду вимірювань та обчислень геометричних величин, вироблення необхідних графічних умінь;

• формування початкових умінь доказово міркувати й пояснювати свої дії та розвиток відповідних мовленнєвих умінь, пов'язаних з використанням математичних термінів та символів; розвиток логічного мислення.

У даному курсі використовується діяльнісний метод навчання, головна особливість якого полягає в тому, що нові математичні поняття й відношення між ними не даються в готовому вигляді. Діти "відкривають" їх самі в процесі самостійної дослідницької, діяльності. Учитель лише скеровує цю діяльність і на завершення підбиває підсумки, подаючи точне формулювання встановлених алгоритмів дії та ознайомлюючи з загальновизнаною системою визначень. Таким чином, учні будують "свою" математику, тому математичні поняття набувають для них особистісного значення й стають цікавими не з зовнішнього боку, а по суті.

Навчання ведеться в "зоні найближчого розвитку дитини", тобто на високому рівні складності. Дитина з перших уроків поміщається в ситуацію, яка потребує від неї інтелектуальних зусиль, продуктивних дій. Разом із тим, високий рівень подачі матеріалу повинен сполучатися зі створенням у класі атмосфери довіри, доброзичливості, захоплення, що дозволяє по-справжньому "розкритися" і повірити у свої сили кожному учню.

Підручники зроблено у формі зошитів на друкованій основі. Весь курс математики для початкової школи складається з 16 зошитів. За програмою учні проходять 4 зошити на рік.

Обрана форма підручника допомагає дітям самостійно добувати знання, реально формує в них головне вміння - вміння вчитись. Варіативність завдань дозволяє кожній дитині знайти в підручнику матеріал, який відповідає рівню її здібностей і спрямованості інтересів.

Матеріал підручника розподілено на короткі фрагменти - "уроки". Така структура зручна в практичній роботі вчителя: не обмежуючи його творчості, вона допомагає в тематичному і поурочному плануванні. Зручна вона й для дітей, оскільки дозволяє їм переборювати труднощі навчання поступово, крок за кроком.

Підручник забезпечений самостійними та контрольними роботами для учнів (у двох варіантах) та методичними рекомендаціями для вчителів.

 

• 1 клас •

Основною метою роботи з 1 частиною підручника є розвиток у дітей мислення, пам'яті, мовлення, творчих здібностей, формування позитивної мотивації навчання. Діти вчаться спостерігати й виражати в мовленні властивості предметів, групувати предмети за спільними властивостями, порівнювати, додавати й віднімати сукупності предметів. Встановлюються взаємозв'язки між частиною й цілим, які лежать в основі вивчення найважливіших питань програми 1-го класу.

Діти засвоюють цифри 1-5 і лічбу в межах п'яти, принцип прилічування й відлічування одиниць на числовому відрізку, порівняння сукупностей за кількістю за допомогою складання пар.

У 2 частині підручника уводяться числа до 9 і число 0. Особлива увага приділяється при цьому вивченню складу чисел, формуванню стійких навичок усних обчислень у межах 9, спостереженню взаємозв'язку між компонентами і результатом арифметичних дій. Розглядаються деякі геометричні поняття: відрізок, ламана лінія, многокутник, рівні фігури, розбиття фігур на частини та ін. Запропонований прийом розрізання геометричних фігур на частини і складання нових фігур з отриманих частин допомагає учням усвідомити інваріативність площі, сприяє розвитку комбінаторних здібностей.

У 3 частині підручника йде інтенсивне розширення числової області. Розкривається подвійна природа числа. Раніше число розглядалось як кількісна характеристика сукупності предметів. Тепер учні дізнаються, що число є не тільки результатом лічби предметів в сукупності, а й результатом виміру величин. Діти знайомляться з поняттям величини, загальним принципом вимірювання величин, деякими одиницями вимірювання довжини, маси, об'єму. Уточнюються терміни, пов'язані з поняттями "задача", "умова", "питання", "вираз", "розв'язок", "відповідь". Учні знайомляться з коротким записом умови задачі у вигляді схеми, учаться розв'язувати найпростіші задачі на додавання, віднімання та різницеве порівняння чисел. Розглядаються рівняння на віднімання і додавання з фігурами, лініями, числами.

У 4 частині підручника серйозна увага приділяється засвоєнню принципу позиційного десяткового запису натуральних чисел. Уводяться двоцифрові числа, додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд. У процесі вивчення цієї теми закріплюються правила про взаємозв'язок частини й цілого, на основі яких у даному курсі формуються обчислювальні навички і розв'язуються текстові задачі. На подальших уроках рівняння дозволяють урізноманітнити види завдань на відпрацювання обчислювальних навичок. Одночасно ведеться підготовка до введення на більш старших ступенях навчання метода рівнянь для розв'язання текстових задач.

 

• 2 клас •

У 1 частині підручника вводяться трицифрові числа. Учні не тільки знайомляться з нумерацією трицифрових чисел, їх додаванням і відніманням, а й фактично засвоюють таблицю множення одноцифрових чисел. За завданням учителя вони повинні вміти проговорювати усно в достатньо швидкому темпі перші

10 кратних будь-якого одноцифрового числа. Розв'язуються складені задачі на додавання і віднімання у 2-3 дії.

У 2 частині формуються уявлення про важливі загальнонаукові поняття: "операція", "обернена операція", "програма дій", "алгоритм", які набувають особливого значення у зв'язку з комп’ютеризацією навколишнього світу і подальшим впровадженням інформатики у школу. В учнів формується узагальнений погляд на додавання і віднімання як на взаємообернені операції. Вони вчаться "читати" й самостійно складати блок-схеми неважких алгоритмів. Це дозволяє розширити клас цікавих для дітей завдань, у процесі розв'язання яких ефективно відпрацьовуються обчислювальні навички та одночасно засвоюється азбука спілкування з комп'ютером.

При обговоренні питання про порядок виконання операцій у виразах розкривається необхідність використання дужок на позначення цього порядку. Виводиться сполучна властивість додавання, правила віднімання числа з суми і суми з числа, які використовуються потім для раціоналізації обчислень.

У 3 частині підручника розкривається зміст множення і ділення. Учні повинні глибоко усвідомити доцільність уведення нових дій для розв'язання практичних задач, необхідність побудови й запам'ятовування таблиці множення. Більш детально розглядається прямокутник і його властивості. Учні знайомляться з правилами обчислення площі та сторони прямокутника, що дозволяє наочно ілюструвати взаємозв'язок між множниками і добутком. Таким чином, усі пов'язані між собою приклади на множення й ділення об'єднуються єдиною графічною моделлю, а значить, легше засвоюються.

Вивчається таблиця множення на 2-7. Розглядаються окремі випадки множення й ділення з 0 і 1.

У 4 частині підручника розглядаються всі випадки табличного множення і ділення, а також найпростіші рівняння з множення та ділення, уводяться задачі на кратне порівняння, збільшення і зменшення в декілька разів, вивчаються правила порядку арифметичних дій у виразах без дужок і з дужками. На підставі наочних геометричних моделей установлюються властивості множення (переставна, сполучна, розподільна) та правило ділення суми на число, за допомогою яких виводяться алгоритми позатабличного множення і ділення, розглядається ділення з остачею. Уводиться поняття кола, його радіуса і діаметра.

Велика увага приділяється розвитку варіативності мислення.

Уведення числа 1000 дозволяє розглянути нові одиниці довжини (кілометр, міліметр) і об'єму (кубічний сантиметр, кубічний дециметр, кубічний метр), а також деякі співвідношення між ними. Установлюється правило обчислення об'єму прямокутного паралелепіпеда.

 

 • 3 клас •

У 1 частині учні знайомляться з поняттями множини і її елементів, розглядають операції об'єднання та перерізу множин і їхні властивості, знайомляться з теоретико-множинною символікою. Серйозна увага приділяється розкриттю аналогії між діями з числами, яка допомагає усвідомити процес історичного розвитку поняття числа, пов'язати походження чисел і дій з ними з життєво важливими практичними задачами додавання і віднімання множин об'єктів.

Питання історичного розвитку різних систем лічби й запису чисел досить докладно розглядаються не лише в позакласній роботі, а й на уроках. Ці уроки покликані сприяти формуванню в учнів уявлень про математичний метод досліджень реального світу, розвитку в них пізнавального інтересу. Тут же мотивується подальше вивчення нумерації багатоцифрових чисел і дій над ними, які безпосередньо слідують за вивченням множин.

 

У 2 частині підручника вводяться одиниці маси - грам, тонна, центнер. Формується уміння розв'язувати задачі на пропорційні величини, спираючись на використання операцій множення і ділення.

Закріплюються нумерація, додавання і віднімання багатоцифрових чисел, а також їх множення й ділення.

Розглядаються деякі перетворення на площині (паралельне перенесення, симетрія).

У 3 частині вивчаються міри часу, календар. На основі деяких логічних понять (висловлювання, істинне і хибне висловлювання), уточнюється поняття рівняння і розглядаються нові їх види. Діти знайомляться з поняттям змінної і виразу зі змінною, вчаться знаходити значення виразів зі змінною, будувати формули залежностей між величинами. Розглядаються формули об'єму прямокутного паралелепіпеда, ділення з остачею.

Формуються знання про співвідношення і залежність між величинами, одиниці їх вимірювання; уміння скорочено записувати величини, розв'язувати задачі на визначення швидкості, часу, відстані. При розв'язанні задач уводиться табличний спосіб короткого запису умови, який використовується при розв'язанні задач на формули.

Набуває подальшого істотного розвитку числова лінія: учні будують алгоритм множення багатоцифрових чисел на двоцифрове число.

У 4 частині розглядаються формули вартості, роботи, добутку. Учні знайомляться з новими величинами (вартість, продуктивність і т.д.), виділяють залежні характеристики процесів, установлюють взаємозв'язок між ними та описують їх за допомогою формул, таблиць і графічних моделей. На завершення будується узагальнена формула добутку а = b • с, яка виявляє аналогію між усіма вивченими залежностями. Саме формула добутку дозволяє провести класифікацію раніше вивчених видів простих задач і на цій основі познайомити учнів із загальним підходом до побудови алгоритмів розв'язання складених задач.

Формується уміння множення на трицифрове число, яке дає можливість поширити побудований алгоритм на загальний випадок множення довільних чисел.

Повторюється і закріплюється матеріал, вивчений раніше.

 

• 4 клас •

У 1 частині підручника вводяться поняття нерівності, розв'язання нерівності, подвійна нерівність. Учні вчаться виконувати оцінку та прикидку арифметичних дій, розв'язуються приклади на наближене обчислення площі.

Формується уміння ділення на двоцифрові та трицифрові числа, що поступово приводить до вивчення поняття дробу.

Нові знання даються учням не в готовому вигляді, а вводяться діяльнісним методом, через самостійне "відкриття" їх дітьми. Таким чином, матеріал, що вивчається, стає для них особистісно значущим і цікавим, а значить, міцно й глибоко засвоюється.

У 2 частині вводяться частки та дроби. Учні вчаться їх порівнювати.

Розглядаються задачі на знаходження частки числа і числа за часткою, а також три типи задач на дроби - знаходження частини числа; знаходження числа за його частиною; знаходження частини, яку одне число становить від іншого. Виконуються приклади на додавання і віднімання дробів.

Одночасно йде відпрацювання обчислювальних навичок, побудова і закріплення раніше вивчених питань, які забезпечують неперервний розвиток усіх змістовно-методичних ліній курсу.

У 3 частині вивчаються правильні й неправильні дроби. Уводяться змішані числа та операції над ними (додавання і віднімання).

Розглядаються геометричні поняття: шкали, числовий промінь, відстань між точками числового променя, рух на числовому промені.

На основі формул руху на числовому промені розв'язуються задачі з повсякденного життя: на одночасний рух, зустрічний рух, рух в протилежному напрямку, рух навздогін, рух з відставанням.

У 4 частині продовжується вивчення геометричного матеріалу. Учні знайомляться з поняттям кута, видами кутів, вчаться їх вимірювати та порівнювати.

Уводиться поняття діаграми. Діти вчаться будувати кругові, стовпчасті та лінійні діаграми, графіки руху, що сприяє розвитку й усвідомленню ними функціональної залежності. На координатній площині будують графіки та зображують малюнки.

На завершення пропонуються задачі на повторення, у яких, з одного боку, систематизується весь матеріал, вивчений протягом учбового року, а з іншого - намічається перспектива для подальших математичних досліджень.


Категорія: Виступи | Додав: Сула (15.01.2014)
Переглядів: 1160 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz