Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 19.04.2024, 05:53

Сайт вчителя початкових класів Югової Наталі Іванівни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог документів

Головна » Статті » Методична робота » Доповіді

Доповідь

Стан освіти та виховання на сьогодні є критерієм майбутнього прогресу. Вже сьогодні світ стрімко наповнюється нововведеннями. Сучасний освітянський процес — це впровадження та ефективне використання інноваційних технологій.

На сучасному етапі освіти і виховання важливо акцентувати увагу на креативному розвитку особистості, що стане запорукою соціальної адаптації дитини у новому «інформаційному» суспільстві. Тому ми повинні виховувати нового громадянина з міцним фізичним та психічним здоров'ям, здатного застосовувати свої знання, уміння та навички в суспільних процесах, що відбуваються в країні на підґрунті цілісного мислення, особистого бачення та вміння і бажання його використовувати.

Цілеспрямоване, поступове та визначене формування особистості нового демократичного «інформаційного» суспільства «постіндустріальної» цивілізації на підґрунті здоров'язберігаючих технологій — один із стратегічних напрямків реконструкції освіти сучасного освітянського процесу, головний аспект діяльності сучасної педагогіки, психології та медицини.

Головним завданням кожного вчителя завдяки методикам та технологіям на здоров'язберігаючому підґрунті є створення людини «нового типу» — креативно розвиненої особистості.

         Я, вчитель початкових класів, як ніхто інший розумію проблеми, що стоять при вихованні підростаючого покоління, стан здоров'я якого в останні роки неухильно погіршується, і це викликає обґрунтовану тривогу.

Що ж таке здоров'я?

У літературних джерелах трапляються різні тлумачення сутності цього поняття, зокрема, це гармонійна єдність біологічних та соціальних якостей, зумовлених вродженими та набутими біологічними і соціальними впливами (Ю.Лісіцин, 1986); сума резервних потужностей основних функціональних систем організму (М.Амосов, 1978); стан відносної автономної життєдіяльності, що самоналагоджується «у локальному середовищі», де «локальне середовище» — найближче оточення індивідуума, сукупність зв'язків (соціальних та біологічних), які об'єднують його з великим навколишнім середовищем та суспільством (М.Мандела,  Я.Звиняцьковський, 1988); можливість організму людини адаптуватися до змін довкілля за вільної взаємодії з останнім на основі біологічної, психологічної та соціальної суті людини (Р.Баєвський, 1989); такий стан організму, коли функції його систем та органів перебувають у динамічній рівновазі із зовнішнім середовищем, відсутність будь-яких виявів та ризику захворювань (Ю.Вельтіщев, 1994).

За поширеним визначенням ВООЗ, здоров'я — це не тільки ВІДСУТНІСТЬ хвороб і фізичних дефектів, а й стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя.

А що ж таке здоровий спосіб життя?

Здоровий спосіб життя учнів — це, з одного боку, стан фізичних, духовних і соціальних показників, з іншого — сукупність ціннісних орієнтирів вихованців. У єдності вони, звичайно, розглядаються як сформованість потреб особистості у творчій життєдіяльності. Для дітей — це ще і спосіб життя виховного закладу, який є реальним світом його життєдіяльності. Тому від того, як організовано педагогічне середовище, залежить психічний і духовний стан школярів, їхні бажання та здатність займатися самовдосконаленням.

Таким чином, я, вважаю, що кожен вчитель  має створити таке навчально-виховне середовище в школі й сім'ї, яке дало б можливість:

·        сформувати в учнів усвідомлення того, що людина сама відповідає за своє здоров'я, і тільки вона зможе його зберегти. Жоден лікар не зробить для неї того, що вона сама здатна зробити для себе;

·        виховувати в дітей потребу морального, фізичного, духовного самовдосконалення;

·         прищепити навички особистої гігієни, загартування, культури харчування та загальної культури особистості.

Як же без зайвого тиску і залякування навчити наших дітей дотримуватись здорового способу життя й правильно поводитись в небезпечних ситуаціях?

Наш учень особливий – це дитина 6-10 років, якій важко сприймати лише слова-настави. Учні цього віку ( особливо шести-, семирічки) мають конкретно-образне мислення. Тому нагальною потребою вчителя стає не тільки використання таблиць, карток, плакатів, зошитів, малюнків, схем, але й загадок, прислів’їв, інсценізацій, рольових ігор, тренінгів, ребусів.

На всіх уроках в початковій школі ведеться систематична робота по піклуванню та бережливому ставленню до свого здоров’я. Ось чому день в початковій школі починається з ранкової зарядки, а протягом кожного уроку я проводжу фізичні хвилинки . На уроках читання, мови – діти працюють з оповіданнями, віршами, складають власні твори: «Здоров’я – найцінніший скарб людини», «Як зберегти здоров'я?», «Навіщо робити ранкову зарядку?», «Як я піклуюсь про своє здоров'я?» . На уроках математики – діти розв’язують задачі про продукти харчування, про шляхи. Уроки «Основи здоров'я» допомагають вчителю найефективніше донести до учнів знання, озброїти їх навичками, уміннями, необхідними для збереження здоров'я і життя. Особливу увагу надаю урокам практичного значення. Це допомагає учням орієнтуватися у морі інформації, сприяє творчому розвитку дитини, робити правильний вибір.

Завдання добираю таким чином, щоб їх можна було застосувати для мотивації навчальної діяльності, при роз’ясненні нового матеріалу, для закріплення вивченого та його практичного використання. Під час проведення уроків я віддаю перевагу активним формам навчання (робота в парі, групі) з використанням інтерактивних технік: рольові ігри, «Інтерв’ю», «Мозковий штурм», «Незакінчене речення», «Мікрофон», імітаційні ігри, інсценізація, дослідження ситуацій, створення правил поведінки, ситуації успіху.

Так наприклад:

«Мозковий штурм»

-         Від чого залежить настрій? (від здоров'я, від ставлення товаришів, від успіхів у навчанні).

-         Що потрібно людині для досягнення успіху в житті? (Розум, сила, бажання, міцне здоров'я).

«Незакінчене речення»

-         Дуже сумно одному навіть… (посміхатись).

-         Їжа корисна, якщо вона… (смачна, зроблена своїми руками, тощо)

 

«Інтерв'ю»

-         З яким настроєм ви закінчуєте урок?

-         Де ви використаєте знання, одержані на уроці?

-         Від чого постараєтесь відмовитись?

-         Які нові терміни ви запам’ятали?

Гра «Яке речення довше?»

На дошці записано два речення. Подивіться, запам’ятайте, яке речення довше, а яке – коротше, порахуйте кількість слів у кожному реченні.

-         Здоров'я – усьому голова.

-         Здоров'я дорожче за золото.

В позакласний час проводжу бесіди, ранкові зустрічі, де створюю проблемні ситуації для того, щоб кожна дитина почала приділяти особливу увагу своєму здоров'ю та культурі спілкування з оточуючими.  

В роботі з батьками я, як вчитель, особливу увагу приділяють піклуванню про здоров'я дітей. Проводжу бесіди: «Ваша дитина пішла до школи», «Батькам про здоров'я шестирічної дитини», «Режим дня школяра», «Оздоровлення дітей», «Загартування дитини»; на батьківських зборах звертаю увагу на раціональне використання часу дитини, особливо під час виконання домашнього завдання, даю відповіді на запитання батьків: «Як дивитися телевізор?», «Скільки часу дитині можна працювати з комп’ютером?», «Які норми гігієни повинна виконувати дитина при роботі з комп’ютером», «Як захистити дитину від хвороби «брудних рук»?», тощо.

Наше місто розташоване на березі Джарилгацької затоки. Це унікальне творіння природи, тому що в воді нашої затоки є бромно-йодові сполуки, які сприяють поліпшенню роботи верхніх дихальних шляхів, а також покращують самопочуття і підвищують імунітет. Тому в своїй роботі я особливу увагу приділяю екскурсіям та прогулянкам. Екскурсійні заняття проводжу в різні пори року як з навчально-виховною метою, так і з оздоровчою.  Під час екскурсій у дітей не тільки формується суспільно-цілісне ставлення до праці та людей, але й формується спостережливість, збагачується уявлення про навколишній світ, що позитивно впливає на здоров'я дитини. 

Категорія: Доповіді | Додав: Сула (15.01.2014)
Переглядів: 1402 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz